PIERRE STIJNEN

Op 24 november 2020 bereikte ons het trieste bericht dat ons zeer gewaardeerd lid en Tentoonstellingscommissaris Pierre Stijnen zeer onverwacht is overleden. Wij verliezen in Pierre een bevlogen, enthousiast en zeer betrokken lid  en vogelliefhebber.

Wij zullen hem zeer gaan missen.

Pierre is heel lang voorzitter geweest van gewest Limburg, waarna hij na het vertrek van de oud-voorzitter van de ANBvV deze functie op zich heeft genomen.

Pierre was ook zeer actief binnen gewest Limburg, waar hij zich bleef inzetten voor de gewestelijke show. Na zijn afscheid als voorzitter van de ANBvV, heeft hij zijn geliefde functie binnen het gewest weer opgepakt.
Tijdens de fusie met de NBvV heeft hij zich ingespannen om district Limburg weer op de kaart te zetten en is ook daar weer toegetreden tot het bestuur.

Daarnaast is hij vele jaren voorzitter geweest van COM Nederland en heeft hij jaren als convoyeur onze vogels begeleid naar vele COM wedstrijden.
Ook als keurmeester voor kleurkanaries en Europese cultuurvogels heeft hij zijn sporen verdiend. Pierre was tijdens alle technische bijeenkomsten aanwezig en liet ook tijdens die bijeenkomsten van zich horen.